Monday, August 4, 2008

Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) – HPA

3/8/2008
Seperti aku kata sebelum ini, aku nak join program dari HPA. So, aku pun join la PBC yang diadakan selama 2 hari kat Hotel Swiss Inn di Sungai Petani ni. PBC ni ala-ala program nak memperkenalkan apa itu HPA dan sape-sape join PBC ni berpeluang naik satu pangkat dari multi level marketing (MLM) ini.

Jualan langsung tak syok dengar tapi bila sebut multi level marketing (MLM) ni cam best sket. Ye tak?? Hehe.. Abah aku sendiri banyak join MLM ni(tak aktifla, sekadar ingin membeli barang), antara yg aku ingat adalah gamas emas, azi, zhulian, Gano, hpa. Beli kopi dan gel gamat dari gamat emas. Beli bedak dari azi, beli bantal berubat dari zhulian, beli kopi dari gano. Jadi, aku pun dah mencuba la pelbagai produk dari pelbagai MLM ini.

Nape aku join PBC?? Nawaitu aku mulanya hanyalah sekadar ingin mempelajari saraf tangan dari Kak Pah jer. [Boleh baca post aku sebelum ni, aku crite macam mana aku sangat tertarik pasal saraf tapak tangan ni] Kak pah(ahli HPA yang berpangkat tinggi) ni pakar dalam saraf tapak tangan. Dia boleh tengok pelbagai penyakit dari tapak tangan. Bukan peramal(itu syirik) tapi ini satu pelajaran yang sangat menarik untuk dipelajari. Dan.. aku sangatla berminat.

Dalam PBC tak bolehla nak tahu semua skil saraf tapak tangan ni. Kak Pah sempat ajar sket ja. Sebab dalam PBC ni banyak slot. Dengan itu aku tak berapa puas sebab tak sempat belajar semua skil. Huhu.. Tapi tak pe kawan-kawan, balik dari program PBC tu, Kak Pah call aku sebab nak tanya perasaan aku tentang program PBC yg dia ajak ni. Aku kata OK, dan sempat tanya dia bila lagi dia nak ajar pasal saraf tangan ni. Hehekk. Dia kata, “Naimah ni nampak berminat sangat yer pasal saraf tangan ni”. Biasela, bila sekali aku dah jatuh cinta tuh, memang aku sungguh2 la..hehekk. skg aku jatuh cinta nk blajar pasal ni laaa.

Dia memang dah tahu dari awal lagi yang aku sangatla berminat nak belajar. Kak Pah kata sebulan lepas dia dah buat program 1 hari pasal saraf tapak tangan(masa tu aku tak kenal dia lagi). Huhu.. aku dah terlepas laa. Aku dah pesan kat Kak Pah, kalau dia buat lagi program macam ni, aku nak join.. harap-harap dia ingatla kat aku dan bgtau aku..

Pandangan aku tentang HPA selepas join PBC?? Aku tak nak compere dengan mana-mana MLM lain sbab cara itu tak bagus. Apa yang aku nak katakan, kita patut berbangga sebab ada orang Islam yg mampu buka syarikat mcm ni dan dah berkembang dgn maju, cara kita nak naikkan orang Islam lagi, kita patut sokong mereka, ye tak…

Kak aku heran apsal aku pulun sangat nak join, abang ipaq kata aku tak betul dah ni tetiba rajin plak nak masuk MLM ni. Huh.. Tak kisah diorang nak kata apa…Hehekk.

Sejak aku kat U, aku mula tahu banyak makanan yang tak boleh dimakan sebab bercampur dgn bahan-bahan yg diharamkan. Benda-benda yang syubhah juga kita digalakkan untuk tinggal, ye tak??. Sebab tuh kot,orang sekarang perangai macam HANTU, sb mkn benda bukan-bukan la ni.. Aku tak kata la yg aku ni baik sangat ya, jgn salah faham wahai tuan dan puan yg dihormati sekalian. Hehekk. Sungguh…. Aku takut sangat pegi jeti kat penang, ramai macam ‘hantu’(sorry to say lah). Buat tak tau je kat ‘hantu-hantu’ ni, hantu tak brapa suka kacau orang yang tak kacau dia kan kan kan…hehekk. 'Hantu' pada pd aku adalah org2 yg buat aku rs takut tak kisah la dari segi penampilan ker, perbuatan ker, hingga aku ingin menjauhi diri dari dia.

K, sampai kat sini je, nanti aku tulis lagi pasal HPA ni dan setakat mana aku nak join HPA ni… See ya…daaa =)

No comments: