Monday, August 4, 2008

HPA – Radix

30/7/08

Pernah minum kopi Radix?? Pernah makan di RFC?? KAlau jawapan anda adalah YA, maka anda tentu akan tahu HPA kan……

Anda tentu akan berpuas hati setelah mencuba produk2 dari HPA ini, at least anda tahu ia keluaran dari orang2 islam kan.. Gunakan dan makan tanpa was-was..!! Kalau kita sendiri orang Islam tak sokong syarikat orang Islam, saper lagi kan kan nenek kan….

Aku di sini bukan lah ingin bercerita tentang kepuasan minum kopi radix atau ingin memuji tentang kesedapan makan di RFC, tetapi aku ingin kongsi satu bende yang first time aku try.. so, here it goes……..

Melihat keadaan aku yg masih tak brapa sihat lagi wpn dah makan ubat, mak aku ala-ala risau sket(sbnrnya tak teruk pun, demam jer), mak paksa aku g klinik(tak suka mkn ubat..tolonglah.hu2). Abang aku suruh try pegi kat klinik Salina kat Taman Arked di Sungai Petani(dia kata situ OK). Nak dijadikan crita, klinik Dr Salina tu tutup. Kebetulan, kat taman tu juga ada stokis HPA, situ boleh check penyakit melalui tapak tangan. Abah kata nak try, so, aku ikut jer…….

Aku pun bagi la tapak tangan aku untuk di check oleh beliau.. Ada banyak benda la dia cakap pasal aku. Lebih kurang 98% apa yang dia cakap tuh betul. Aku ala-ala rasa kagum sket dengan kemampuan dia tahu banyak benda pasal aku setelah tengok tapak tangan aku dgn terus terangnya cakap, ‘Wow, banyak betulla..’ . Tersenyum lebar dia mendengar pujian dari ku..hahaa..[aku puji ikhlas tau!!]

Dia kata, semua ni boleh belajar. Aku tanya, ‘belajar kat ne?’. Dia nampak aku berminat kot, dia tawarkan aku kursus. Aku tak kisah jer, boleh gak belajar pasal2 ni. He2. Dia suruh aku jadi ahli HPA(promote aku nampak.he2), nt boleh naik pangkat kalau aku join kursus ni.he2. Tak berminat sangat nak naik pangkat sebab aku pun tak kerja lagi, nak aktif tu, belum ada modal la aku. Kalau ada yang sudi memberi modal kepada aku, aku menadah dua belah tangan la…hahaaa..

Aku cuma nak belajar pasal tapak tangan ni jer. Insya-Allah aku join kursus yang akan diadakan di Hotel Swiss Inn pada 2-3/8 nanti… Harap-harap ada la yang baya-baya aku join kursus ni, yang aku tahu, mak cik-mak cik je yang rajin join jualan langsung ni..hehekk…

Kesihatan kita kadang2 bergantung kepada pemikiran kita yang sihat. Minda kita yang kawal tubuh kita, kalau minda kita sll kata, aku sakit, aku sakit, aku sakit…tak mustahil badan kita pun boleh jadi tak sihat nanti. Sebab tu kot, motivator selalu kata, kita kena fikir positif selalu. So, mulai sekarang marilah kita sama-sama positifkan minda kita. Kita kena selalu kata, “aku sihat, aku cantik, aku seorang yg baik…” [ tapi jgn cakap depan orang plak, nanti orang kata kita suka perasan @ tak betul lak, cakap dalam hati dah ler @ cakap depan cermin..hahaaha…]. At least kita cuma ingin berkata sesuatu yg baik tentang diri sdr jer.he2.

“The greatest love of all is easy to achieve but learning to love yourself is the greatest love of all”

No comments: