Tuesday, August 11, 2009

letih sangat...

11 Ogos 2009, 10.49 mlm

HAri ni aku marah budak2 ni... Penat gak marah2 ni tapi kalau tak marah naik kepala la budak2 ni.... Bila aku marah, ada budak boleh senyum2 lagi( sah la tak rasa takut bila aku marah ni)... Pastu sekali aku tolak meja budak sampai jatuh baru diorang diam dan nampak takut!!! Fuh!! kena tunjuk ganas2 baru diorang nak takut....

Ini baru kelas form 1...

Semalam pulak, aku hampir2 dipukul oleh seorang budak form 2.. Dia tak puas hati sebab aku pukul dia... OWh... Dia kurang ajar ngan aku... Ape lagi, cikgu Imah ni pun belasah la dia, sekali dia nak balas balik... Fuh!!! Aku marah2 dia pastu halau dia keluar kelas, so, dia tak sempat nak lawan balik....

Itu pulak budak form 2, yang kononnya dah besar kepala!! AKu nak ajar kepada dia kebaikan tapi dia tak nak terima sudah, aku dah taknak peduli lagi si budak itu!!!

Aku masih dapat bertahan di sini sebab masih ada bebudak yang tahu menghormati cikgu... Memberi salam, salam tangan... itu dah buat aku terharu sangat.... Diorang dah aku anggap macam anak2 aku, so, aku rasa tak salah kot kalau diorang nak salam2 cikgu....

1 comment:

Liana Soleha said...

waaah, kagumnyer, cikgu Naimah yg lemah lembut pun boleh mengganas demi utk mendidik generasi muda... (clap clap) Naimah, dgn budak kene elok2 skit yer, jgn lupe student kite ni ada yg mmg involve dgn geng kat luar. hope u be careful my dear...