Wednesday, September 10, 2008

Takde Elektrik

Malam itu, aku dalam kegelapan..aku sendirian.. keseorangan.. dan kesunyian…

Aku yang sedang menghadap laptop di atas katil terkejut dek kuatnya guruh di luar rumah. Serentak dengan itu lampu terpadam dengan sendirinya.

Laptop dengan kuasa bateri masih bernyala. Aku hanya mengharapkan cahaya dari laptop ku itu… Jam di laptopku menunjukkan pukul 9 lbh(malam)..

Blackout!!!
(Blackout = when there is no light or power bcoz of an electricity failure).

Waktu nak bangun sahur pun tetap takde elektrik lagi. Aku sambung tidur jer, tak nak lah makan gelap-gelap(aku minum air jer). Huhu..

Dalam pukul 5.40 pagi camtu, ada letrik jab. Jadi, sempatla aku nak iron baju jab..

Bila aku balik dari sekolah dalam pukul 2.40 petang, letrik takde balik. Huhu.. Ada problem dengan power utama mungkin.

Sampai nak buka puasa pun still takde letrik lagi. Jadi, terpaksalah berbuka puasa ala-ala candlelit dinner gitu. Bezanya, candlelit dinner 2 orang jer tapi kami bertiga.

Agak-agak dah siap berbuka(+ 8.40 mlm), lampu terpasang semula(dah ada letrik semula)…horey!!... Ok laaa…

9 comments:

Anonymous said...

yang 2 pun nak cite..lokman xcomment ka..dok tggu lokman comment kot!hehehehe

Akram_imah said...

sejak tulis blog, dok tunggu abg bad komen jer... huhu..

orang suka bercerita.. jgn la jeles.. hehe

teratakdamai said...

kuang hajor ko bob...hang tak mau crite plak ke ttg umah hang tak dak ayaq bob oiii??....

teratakdamai said...

KPD SDR BADman;
Inilah namanya dunia blog - sebuah dunia penulisan yang bebas ttg apa sahaja artikel yang kita nak tulis....

Dan ini jg lah dunia penulis melalui penulisannya...

Inilah contoh artikel yang berjaya membawa pembaca ternanti-nanti akan ayat seterusnya dan membawa pembaca bersama dengan penulis sewaktu kejadian...

Menarik!

Akram_imah said...

badman:
see... ada pembela laa...
jaga-jaga blog skkh, akan ku komen nanti... tungguuuuuuu!!!

teratak damai:
thanks... hehe

Anonymous said...

hahaha...gelak jahat..yela tu..mcm2 la hampa dua ni..dua2 org ayat berbunga-bunga jer..

Anonymous said...

hahaha...gelak jahat..yela tu..mcm2 la hampa dua ni..dua2 org ayat berbunga-bunga jer..

Anonymous said...

yela 2...ape la..xtakut pn..hahah

Akram_imah said...

teratak damai.... ada orang kutuk kita kata kita suka buat ayat bunga2 laa...
kita buat ayat bunga2 ker?? tak perasan la pulak.. hehe