Thursday, September 11, 2008

katak oh katak.....

Jangan hampiri aku…
Jangan datang dekat dengan aku…
Pergi la jauh-jauh...
Aku tak pernah suka kamu…
(ditujukan khas buat si katak..Huhu..)
[macamla katak boleh membaca pulak yer!!]

Haiwan yang paling aku geli adalah katak… Diikuti oleh haiwan yang berbulu
(tikus, kucing dll). Geli tak sama dengan takut kan. Kalau takut, aku takut ular sebab boleh mematuk, takut harimau sebab boleh mengigit…

Kenapa aku menulis pasal katak??

Aku ada banyak ‘pengalaman’ dengan makluk Allah ini( si katak). Kerna itu aku jadi sangat GELI dengan si katak ini…

Tahu tak, semalam ada 2 ekor katak dalam bilik aku.. Huhu.. Aku dok tunggu bapak aku pulang dari masjid jer( p terawih) sebab nak mintak tolong dia buang jab katak2 nih…

Aku tak faham betul, apsal katak suka masuk bilik aku ntah.. Bilik orang lain dia tak masuk pulak. [(Fakta: bilik aku kat hujung). Mungkin dekat dengan tempat tinggal dia kot.huhu]
Katak-katak ni pilih orang yang geli kat dia kot(lagi aku geli, lagi dia suka datang).

[Tukar tajuk jab…]

Kak Ipaq aku geli dengan lipas. Nak dijadikan crita, banyak lipas suka masuk bilik dia. Tu laa, betul la aku kata tadi. Lagi kita geli, lagi suka haiwan tu datang cari orang tuh.. hehe..

[Masuk tajuk katak balik….]

Sebelum-sebelum ni pun katak memang kerap masuk bilik aku lah… Sampaikan abang aku kata, tu Putera katak kot. Yela tu, ingat fairytale ke.. hehe

Nak stop kat sini jer, taknak lah tulis panjang-panjang pasal katak. Bukan apa, nanti aku dok terbayang katak semalam, bertambah geli la aku.

Tata

No comments: