Sunday, July 20, 2008

Bilikku bilikmu juga...




16/07/08; 1.03pm

Entah bila aku boleh post entry nie pun tak tahu lah. Sekarang internet kat rumah aku dah takde, aku dah terminate dah servis streamyx. Geram sangat sebab kabel telefon kat rumah aku asyik hilang jer, so, tenet pun xboleh guna la. Aku tak salahkan TM, tapi, aku salahkan pencurik-pencurik yang tak bertanggungjab tu laa.. Elok TM pasang 2-3 minggu, diorang curik lagi pastu TM pasang lagi kabel baru pastu diorang curik lagi dan begitulah sehingga aku malas nak buat report lagi, so, baik takyah guna tenet, tak la aku rasa sakit hati kat pencurik-pencurik tu lagi. Skg aku tahu la boleh pakai broadband tp xpelah, nanti-nantilah bila aku dah keja nt aku beli sdr…
Itu gambar katil aku, aku baru je ubah kedudukan katil tuh. Ya, aku baru jer selesai mengemas bilik hari nih. Aku rasa hepi je lepas mengemas bilik sebab aku rasa sangat bersih, rasa suasana baru dan rasa macam nak kerap-kerap je masuk bilik..hehekk..

Aku jarang kemas bilik… Pemalas?? Okay, pada aku mengemas bilik ni bermaksud membersihkan seluruh kawasan bilik termasuklah sapu sampah, buang sawang kat syiling, mop lantai, ubah kedudukan perabot(kalau dah rasa bosan) dan tukar langsir @ tukar cadar. Jadi, tak kan nak buat benda nih setiap hari kan. Setiap hari kita hanya kemaskan cadar @ sapu sampah je kan, tu pun mungkin kadang-kadang bukan setiap hari kan kan(bg sesetengah org laa)...

Kalau setakat sapu sampah dan kemaskan cadar katil, aku tak panggil ia sebagai mengemas bilik sebab ia tak melibatkan seruruh bilik, aku panggil je sapu sampah kat bilik.
Selalunya selepas selesai mengemas bilik, aku rasa sangat teruja. Selalunya aku akan panggil mak untuk menilai bilik aku. (hehe.. bukan suruh dia bagi markah atau letak 5 bintang tp setakat suruh dia usha-usha, kalau puji lagi bagus laa..haha)

Kali ini aku memilih cadar kaler oren, langsir pink tu aku tak tukar sebab baru je tukar itu hari. Toto aku letak atas katil sebab bila tidur akan rasa sedap sikit, selain itu, kita mudah nak kemaskan cadar dan akan nampak lebih kemas( ini tips yer!!! Tak ambil masa banyak nak kemaskan cadar berbanding kalau tak letak toto…sesuaila kpd sesiapa yg tak berapa nak rajin dan busy memanjang tuh.hehekk)

Tajuk yang aku pilih, ‘bilik ku bilik mu juga’ ini bermaksud…. Kadang-kadang bila semua adik-beradik aku balik, family kak aku akan tidur kat bilik ni, yelah, mereka dah ada family, anak kecik-kecik, tak kan nak panjat tangga tidur kat atas pulak ye. Aku tak pe la, single lagi, boleh je nak tidur di mana-mana saja…

Lagi satu, lihat bantal serta garfield serta sponge bob itu…. Okey, sebelum ni, mak aku sangatlah tidak suka bila anak-anaknya menyimpan benda-benda yang macam nih (maksud?? Contoh macam patung ker… sstu yang ada mata, hidung, muka, tangan n kaki). Tapi… disebabkan bebenda nih bukanlah aku yang membelinya sendiri ( student dan kawan-kawan yang bagi… - thanks very much to my friends n my beloved student ya), mak tak marah pulak bila aku letak ia kat atas katil sebagai hiasan dan sebagai bantal peluk aku.

Tamatlah sudah........tata




No comments: