Thursday, March 12, 2009

kembara....

Kembaraku sejauh 4oo KM ke negeri orang. Tiada saudara-mara juga tiada siapa, yang punya hanya lah teman2. Buat teman ku, aku amat berterima kasih atas segala bantuan yang diberikan, membantuku menerokai kehidupan baru, meminjamkanku kereta, sentiasa ada untuk membantu. Itulah teman, kawan, sahabat dan

Pengalaman mengajarku erti tabah dan sabar. Tidak bergaji dalam tempoh 4 bulan di bandar besar dengan segala perbelanjaan amat menguji kesabaran. Bukan mahu merungut. Maafkan saya wahai ayah dan bonda, walaupun sudah bekerja namun saya masih meminta-minta duit buat perbelanjaan harian. Saya amat bersyukur punya ibubapa seperti kalian, Alhamdulillah...

Aku kini bergelar seorang guru. Memilih kerjaya guru memang atas pilihanku sendiri. Kembaraku ku kini bermula. G + U + R + U = guru........

No comments: